30 Οκτωβρίου 2022

State of Mind.

Φέτος θα είναι αλλιώς...

Ο χειμώνας μου φαινόταν πάντα η δύσκολη εποχή τού χρόνου. Έτρεμα, σαν πλησίαζε και παρακαλούσα μέσα μου, με κάποιον μαγικό τρόπο, να περάσει ταχύτερα απ' ό,τι τις προηγούμενες φορές. Παρακαλούσα να μη με διαλύσει το ίδιο όπως κάθε φορά, αφήνοντάς με να μαζεύω τα κομμάτια μου τους πρώτους μήνες τής άνοιξης. Και πώς περίμενα αυτήν την άνοιξη! Ήδη από αρχές Οκτωβρίου ονειρευόμουν τις πρώτες μεμονωμένες, ηλιόλουστες μέρες τού Μαρτίου που θα πηγαίναμε για καφεδάκι στην πλατεία. Που θα βλέπαμε ξανά τους ανθρώπους χαμογελαστούς και καλοδιάθετους. Μα ποτέ μία χρονιά δε μου έκανε τη χάρη. Ο ψυχρός και γκρίζος χειμώνας πότιζε μέσα μου, αργά και βασανιστικά, πάντα για το ίδιο, τεράστιο χρονικό διάστημα. Και κάθε που βγαίνει, συγχαίρω εντυπωσιασμένος τον εαυτό μου που τα κατάφερε και νιώθω μια ικανοποίηση, όπως σε ένα βιντεοπαιχνίδι επιβίωσης ξεπερνάς ένα δύσκολο επίπεδο και πλέον αισθάνεσαι ικανότερος παίκτης. Όμως, είναι ψευδαίσθηση. Την επόμενη φορά είναι το ίδιο δύσκολο, το ίδιο ψυχοφθόρο. Γιατί αυτά τα παιχνίδια δεν έχουν τερματικό σταθμό· παίζεις ξανά και ξανά, μέχρι να κουραστείς και να τα παρατήσεις. Αλλά αυτό δεν είναι το point αυτής της σκέψης.

Η ουσία και η εξέλιξή σου σαν "παίκτης" ξεκινάει όταν αρχίσεις να συνειδητοποιείς πως δε σου φταίει σε τίποτα ο χειμώνας ή οποιαδήποτε άλλη εποχή. Μια εποχή δεν μπορεί από μόνη της να είναι τόσο καταστροφική για την ψυχολογία ενός ατόμου. Δεν μπορεί να είσαι αναγκασμένος απ' την ίδια τη φύση να ζεις τη μισή σου ζωή "μουδιασμένος" (να μη μιλήσω για μέρη όπου ο χειμώνας διαρκεί πολύ περισσότερο). Κατά συνέπεια, υπάρχει κάτι άλλο από πίσω που σε κρατάει σ' αυτόν τον φαύλο κύκλο. Κάτι άλλο που δε λες ν' αντιμετωπίσεις μέσα σου και δε σ' αφήνει να απολαύσεις την κάθε εποχή, με τα καλά και τα κακά της...

Φέτος, λοιπόν, θα είναι αλλιώς.

Τελευταία, κατάλαβα ότι δεν ωφελεί σε τίποτα να προσπαθείς να "φέρεις το καλοκαίρι" στην κάθε νέα μέρα που ξημερώνει. Κάθε μία είναι διαφορετική και, όπως οι ηλιόλουστες, έτσι και οι μουντές και μουχλιασμένες μέρες, θα περιμένουν τη σειρά τους για να κάνουν την εμφάνισή τους στη ζωή σου. Δεν μπορείς να το ελέγξεις και δεν μπορείς να τα βάζεις με τον εαυτό σου γι' αυτό· είναι, αν μη τι άλλο, άδικο. Αυτό που μπορείς να ελέγξεις είναι η στάση σου. Η στάση σου απέναντι στη μέρα, στην εποχή, σε μια καλή ή μια κακή περίοδο. Είναι στο χέρι σου -μα με πολύ κόπο- να φέρεις το καλοκαίρι μέσα σου. Να φέρεις την ηρεμία, χωρίς να είναι απάθεια. Να είναι γαλήνη. Να είναι ήλιος· μια μόνιμη πηγή ενέργειας, την οποία θα εκπέμπεις από μέσα προς τα έξω. Και είναι ο μόνος τρόπος για να αποβάλλεις τον φόβο, για οποιονδήποτε "χειμώνα"...

Φέτος θα είναι αλλιώς, γιατί κουράστηκα να περιμένω τις καλύτερες μέρες, σαν να είναι κάτι εκεί έξω που πρέπει να το κυνηγήσω για να το βρω.

 

 

Όλα αρχίζουν και τελειώνουν στο κεφάλι σου. Να το θυμάσαι αυτό, μικρέ μου εαυτέ, που σύντομα είναι να κάνεις τα πρώτα σου βήματα στον νέο αυτόν κόσμο.

4 σχόλια :

Clem είπε...

Είναι όντως σχετικό ορισμένες φορές, είναι οι καταστάσεις που βιώνεις, οι συνθήκες στις οποίες καλείσαι να αναπτυχθείς, οι ιδιαιτερότητες της εκάστοτε καθημερινότητας.αλλωτε πάλι, δεν θα είναι μόνο σε επίπεδο αλληλοεπηρεασμού,,θα είναι θεωρητικό αλλά κ πρακτικό, έστω ότι εμένα μ'αρέσει ο χειμώνας κι είμαι οκ και με την συννεφιά, την βροχή, την μουντίλα, τις αλλαγές του καιρού, από την άλλη πάλι όμως, ο οργανισμός μου δεν έχει πάντα την ίδια άποψη καθόσον είμαι λιιγο αλλεργική, οπότε συχνά θα τρέχει η μύτη μου.
https://youtu.be/D0Dx8LvX9Fs
Μιάρ.
( βέβαια, .οι απότομες αλλαγές του καιρού είναι ένα πολύ μεγάλο θέμα, δεν είναι εξολοκλήρου αυτοδημιούργητο, έχει συμβάλει πολύ ο ανθρώπινος παράγοντας εδώ πέρα, αλλά δεν είναι της παρούσης.)

Jade είπε...

Clem,
χαχα μου άρεσε το κλείσιμο του παραδείγματός σου, δεν το περίμενα!

Όλα αρχίζουν και τελειώνουν στο κεφάλι σου, θα επαναλάβω εγώ. Κατά συνέπεια, ακόμη και οι "απότομες" αλλαγές είναι ή δεν είναι απότομες αναλόγως...

Σ' ευχαριστώ για το τραγούδι και που επιστρέφεις εδώ γύρω. :)

Καλό σου μεσημερο-απόγευμα!

Clementine είπε...

Το διάβασα ξανά το κείμενο αυτό τώρα, και μετά από τόσο καιρό και τόση "κακοκαιρία" ( ψυχική κ πνευματική) κι όχι απλά η / μία επόχη, όπως λες και συ πολύ εύστοχα, ήταν σαν να το διάβαζα με τελείως διαφορετικά μάτια, μία καινούργια ανάγνωση, ένα δεύτερο κείμενο, απ'αυτό που είχα διαβάσει τότε κ είχα σχολιάσει.

κ ευχαριστώ ρε γιάννη, που ακόμα κι έτσι κρατάμε μία επαφή :)) το γνωρίζεις ότι σε εκτιμώ πολύ

Jade είπε...

Clementine,
πρέπει να αρχίσω να το κάνω κι εγώ αυτό, μερικές φορές. Το να ξανα-διαβάσεις κάτι, εκτός απ' το να σου υπενθυμίζει δεδομένα, σου φανερώνει και το αν και κατά πόσο έχεις αλλάξει από την πρώτη ανάγνωση. Και αυτή η συνειδητοποίηση της αλλαγής μέσα σου έχει πάντα ένα καλό μήνυμα να σου προσφέρει. Ελπίζω το "δεύτερο κείμενο" να είχε κάτι εξίσου καλό (ή και καλύτερο) από το πρώτο να σου πει. ;)

Δεν είναι πάντα το ίδιο εύκολο, αλλά όταν θέλεις να κρατήσεις μια επαφή βρίσκεις τον τρόπο. Κι εγώ χαίρομαι πολύ που έρχεσαι και "ξεσκονίζεις" αυτή τη γωνιά μια στο τόσο. Καμιά φορά νιώθω ότι γράφω και μιλάω μόνος μου εδώ΄μέσα, αν και γνωρίζω ότι μερικές ψυχές παρακολουθούν σιωπηλά.. Δεν το λέω με απογοήτευση· δε με ενοχλεί καθόλου, ίσα ίσα, αλλά κατάλαβες πώς το εννοώ. Σ' ευχαριστώ.

Καλή σου μέρα και καλό Αύγουστο! :)