10 Νοεμβρίου 2013

Me, Myself or I? (part: 1)

Κάποιοι είπαν ότι άλλαξα... Και μετά πάλι. Και συντομότερα από σύντομα ξανάλλαξα, πήγα πίσω.. Και ύστερα πάλι μπροστά και πάλι πίσω.. Σαν τα ρούχα μιας (πλούσιας) γυναικείας ντουλάπας..
Κάποτε ένιωσα άσχημα. Και ποιος είμαι τελικά
? Ο κανένας? Μια μάσκα πίσω από μια μάσκα? Μάσκες επιλογής ανά περίσταση? Να είσαι ο εαυτός σου, λένε, και σε όποιον αρέσεις. Κανείς όμως δε σου δίνει την απάντηση στην ερώτηση, "ποιος είσαι?"..
...Είμαι κ' αυτός, κ' εκείνος, κ' ο άλλος. Για τον καθένα είμαι αυτά που του δείχνω, γιατί απλά,
(μόνο) αυτά θέλω να ξέρει. Σ' άλλον δείχνω άλλα κ' είμαι άλλος. Ο καθένας τους σου φέρεται και αντιδρά στις κινήσεις σου ανάλογα με το πως σε "ξέρει" και το τι του 'χεις δώσει. Και γι' αυτούς αυτό είναι η πραγματικότητα ως προς το πρόσωπό σου.
Οπότε δε μπορείς να πεις ότι δεν είσαι
"εσύ", απλά είσαι ένα ακόμη "εσύ". Και ποιος τελικά είσαι? Η απάντηση κρύβεται σ' όλα τα "εσύ"... Όλα μαζί σ' ένα τσουβάλι μαζεμένα. Είσαι όλοι τους μαζί, τα πάντα γύρω σου. Του καθενός η γνώμη για το άτομό σου είναι τα κομμάτια του παζλ που κρύβεις μέσα σου.





??/??/2010

19 σχόλια :

Clementine είπε...

Κατα κύριο λόγο ,έχουμε τρείς εαυτούς ..
Αυτόν που δείχνουμε εμείς
Αυτόν που θα θέλαμε να δείχνουμε
Κ Αυτόν που βλέπουν οι άλλοι
~
Δν μπορείς να πείς οτι είναι ίδιοι ,αλλά έχουν κοινά σημεία ,μία βάση στην οποία βασίζεται /υποστηρίζεται ο καθένας (εαυτός μας) .
Το σημαντικό όμως ,είναι να είσαι σίγουρος κ αρεστός (δλδ να σ'αρέσει αυτό που έχεις γίνει ,να μην αντιεύχεσαι ,όλοι βρίσκουμε θέση μας ) για τον εαυτό σου!
Καλή Κυριακή :**

PsychoticSmile είπε...

Η φράση "να είσαι ο εαυτός σου" είναι θα έλεγα πλήρως άστοχη και καλά κάνεις και αναρωτιέσαι τι σημαίνει. Oρθώτερο θα ήταν το να λέμε "να κάνεις ότι νιώθεις"... και όχι, νομίζω η απάντηση δεν κρύβεται πουθενά. Δεν γνωρίζουμε ποιοι είμαστε γιατί σίγουρα κατακλυζόμαστε απο αντιφάσεις και διασπάμε (θρυμματίζουμε ακόμη πιο σωστά) το εγώ μας για να γίνουμε συμβατοί με τους γύρω μας ή ακόμη και για να αλληλεπιδράσουμε απλώς με αυτούς

Καλό απόγευμα :)

Jade είπε...

Purple Rompishness *,
συμφωνώ απόλυτα θα έλεγα στο τελευταίο. Όσο για το αριθμητικό ποσοστό των εαυτών, ίσως το αναλύσουμε άλλη φορά.. :P

Και είμαι πολύ αρεστός και σίγουρος, μείνε ήσυχη. ;)

Καλό Κυριακόβραδο!! :)


PsychoticSmile,
"να κάνεις ό,τι καταλαβαίνεις" θα ήταν η καλύτερη φράση (πιστεύω), διότι το "καταλαβαίνεις" προϋποθέτει (ας πούμε) πως το αίσθημα φιλτράρεται από τη λογική πριν καταλήξη σε πράξη. Ενώ αντίθετα, το "...ό,τι νιώθεις" συμπεριλαμβάνει σε ένα αόριστο ποσοστό την επιπολεώτητα πολλές φορές και αυτό (για να λέμε και του στραβού το δίκιο) δεν είναι πάντα καλό.. ^^

Κοίτα, δε διαφωνώ σε γενικές γραμμές, αν καταλαβαίνω καλά πως τα εννοείς, απλώς εγώ μίλησα σε θεωρητικό επίπεδο.. Αν δηλαδή ενώσεις όλα αυτά τα θρυμματισμένα κομματάκια που λες που προκύπτουν απ' το εγώ σου, δεν θα συνθέσεις πάλι το ίδιο αρχικό αποτέλεσμα??

(Τι ωραία λέξη το θρυμματισμένα! Μπράβο σου, καιρό είχα να τη χρησιμοποιήσω. ^^)

Καλό απογεματοβράδυ! :)

elanor είπε...

Και μένα παλαιότερα μου λέγαν συνέχεια πως πρέπει να αλλάξω να γίνω κάποια άλλη. Προσπάθησα, απλά παρατήρησα ότι επιστρέφω συνέχεια σε ένα σταθερό εαυτό που μου θυμίζει τα παιδικά μου χρόνια. Και όταν το νιώθω αυτό ξέρω πως έχω αλλάξει προς το καλύτερο. ό,τι σε απομακρύνει από το παιδί που κρύβουε μέσα μας πιστεύω είναι αλλαγή προς το χειρότερο.
Επίσης, επειδή το χω ψάξει ο χαρακτήρας δεν αλλάζει, γεννιέσαι με αυτόν, ενώ η συμπεριφορά με υπερπροσπάθεια και χρόνια θεραπεία αλλάζει ελάχιστα.
Τώρα για ικρότερες αλλαγες φαντάζομαι είναι θέμα θέλησης. Εγω ας πούμε προσπαθώ αυτόν τον καιτό να βελτιώσω τη διατροφή μου.
Τώρα στην πραγματικότητα ξέρω πως είμαι λαίμαργη...μπορω να το αλλάξω ; ελπίζω...

elanor είπε...

πολλά λάθη έκανα σόρυ:(

Clementine είπε...

Ναι όντως, γτ ένας δν είναι όπως κ δίποτε !:-Ρ
Ούφ ηρέμισα τώρα :Ρ ^_^

Lia είπε...

ω..!!! καινούρια ανάρτηση!!! ^^

λοιπόοονν...!
δεν ξέρω να μιλήσω γενικά και θεωρητικά! θα μιλήσω απλά για μένα που με γνωρίζω λίγουλάκι καλύτερα!
εγώ είμαι καλή με τους καλούς και κακή με τους κακούς!(θα μου πεις πολύ γενικευμένες λέξεις είναι αυτές...! δίκαιο έχεις!)
αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι θα βλάψω κάποιον ακόμη κι αν είναι "κακός", εν μέρει, γιατί πραγματικά δεν γνωρίζω κανέναν!

να είσαι καλά!
να περνάς όμορφα!

Καλό βραδάκι!

Jade είπε...

elanor elf,
"ό,τι σε απομακρύνει από το παιδί που κρύβουmε μέσα μας πιστεύω είναι αλλαγή προς το χειρότερο"
Χμμ.. Δεν ξέρω πως το εννοείς ακριβώς γι' αυτό δε ξέρω αν πρέπει να διαφωνήσω ή όχι. Αλλά έτσι όπως καταλαβαίνω εγώ τη φράση, θα διαφωνήσω. Βέβαια είναι μεγάλο θέμα, μια καινούρια ανάρτηση από μόνο του, οπότε δε θα το αναλύσω τώρα περαιτέρω.. :P
"...ο χαρακτήρας δεν αλλάζει", εμένα μου λες? Εγώ έκανα ολόκληρο κείμενο σ' αυτό μπας και μ' ακούσει κανένας ακόμα, αλλά που.. (http://jadewhispers.blogspot.gr/2013/08/do-we-or-not.html) :P
Όσο για τη διατροφή σου, ναι, να την ανάλλάξεις, μπορείς. Εγώ πιστεύω σ' εσένα. :)

Χαχα! Δεν πειράζει για τα λάθη, σιγά. ;)
Καλό βράδυ! :)


Purple Rompishness *,
χαχαχαχα! Ωραία. :P
Ναι, ποιος ένας, το θέμα είναι αν είναι τρεις ή δε φτάνουν να μετρηθούν στο ένα χέρι.. :P

Καλό σου ξημέρωμα. :)

Jade είπε...

Lia,
καινούρια παλιά! :P

Εεμμμ, έχω να δηλώσω, (εχμ, εχμ)
οι ορισμοί σου είναι γενικής φύσεως ελαφρώς, όχι να ξέρεις δηλαδή! :P
Ε είναι που είσαι ψυχούλα κατά βάθος γι' αυτό. ^^
Τώρα εγώ θα κάνω το διαβολάκι όμως και θα σου θέσω μία εύλογη ερώτηση έτσι όπως το 'θεσες..
"...αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι θα βλάψω κάποιον ακόμη κι αν είναι "κακός", εν μέρει, γιατί πραγματικά δεν γνωρίζω κανέναν".
Δηλαδή, αν είχες τη δυνατότητα και γνώριζες κάποιον ότι ήταν κακός, καλά καλά όμως, θα έμπαινες στον πειρασμό να τον βλάψεις? =ο
:P

Και εσύ να είσαι καλά,
δε χρειάζεται ν' απαντήσεις στην ερώτησή μου, αστειευόμουν,
καλό σου βράδυ,
καλό ξημέρωμα. :)

flash είπε...

Καλημερούδια :)
εγώ δεν προλαβαίνω να διαβάσω τα σχόλια
αλλά θα διαφωνήσω με τον κορμό της ανάρτησής σου...
αν και σε συμπαθώ πολύ!
πιστεύω οτι έχεις λάθος...
και μόνο η παρομοίωση που κάνεις μου το φανερώνει... τα κομμάτια του εαυτού μας δεν είναι ρούχα σε γκαρνταρόμπα να διαλέγουμε κάθε φορά και άλλο ενσυνείδητα τουλάχιστον.
σκέψου στην ουσία του πράγματος.
μια γυναίκα δεν την φτιάχνουν τα ρούχα που φοράει παρά μόνο επιφανειακά... μια γυναίκα και ένας άνθρωπος γενικότερα είναι η προσωπικότητά του.
επομένως η παρομοίωση για να άπτεται στην ουσία ευκρινέστερα θα έπρεπε να είναι αυτή της κάμπιας και της χρυσαλίδας... αλλάζουμε... αλλά αλλάζουμε για να μεταμορφωθούμε μες στον χρόνο σε έναν καλύτερο εαυτό.
έτσι κι αλλιώς τί είναι ο εαυτός μας; είναι αυτό που εισπράτει η οικογένεια; οι φίλοι; ή οι συνάδελφοί μας;
τίποτα από αυτά δεν είναι ολόκληρο.
άρα τίποτα δεν είναι Αληθινό.
-το ζητούμενο είναι αυτό-
ο εαυτός μας είναι όλα αυτά και άλλα ακόμα κρυφά και πηγαία που ακόμα ακόμα δεν τα έχουμε ανακαλύψει και εμείς οι ίδιοι
και ο στόχος μας θα πρέπει να είναι (και νομίζω εκ των πραγμάτων κάποια στιγμή σίγουρα είναι ακόμα και ασυνείδητα) οι σχέσεις εκείνες που θα μπορούν να ξεκλειδώσουν το Ολόκληρό μας. πρώτα και κυριότερα για να μας το Δωρίσουν αλλά και για να το Μοιραστούμε...
όλα τα άλλα είναι πιστεύω ενδόμυχοι φόβοι μας οτι δεν θα γίνουμε αποδεχτοί...
ένα σωρό εγώ έχουμε όλοι μας αλλά όλα αυτά τα εγώ συνιστούν το Ένα μας. και ωριμότητα θα πει να μπορέσουμε αυτό το Ένα, όσο πολύπλοκο και αν είναι, να το διαχειριστούμε με επιτυχία.

Clementine είπε...

Διάβαζα την αλλη σου ανάρτηση,αυτην που έβαλες στο σχόλιο. Έχω να πω ,πως σε κάποια συμφωνούσα ,αλλά προχώρησα κ Βρήκα αντίθετες απόψεις ..
Ώσπου , " Αυτό που στο τέλος νομίζουμε ότι γινόμαστε είναι αυτό που τελικά ήμασταν απ' την αρχή απλά αργήσαμε να ανακαλύψουμε."
και ξάφνου διαλύθηκαν όλες αυτές οι σκέψεις!
Είναι αυτό , που σε δελεάζει όταν κάποιος δίνει μορφή στις σκέψεις σου ..Το σκέφτομαι συχνά τώρα τελευταία .
:-)

Jade είπε...

flash,
επ! Που είσαι εσύ? :D
Καλησπερούδια.. :P
Τι κάνεις, όλα καλά?

Ειλικρινά, δεν καταλαβαίνω που διαφωνείς ως αναφορά τον κορμό. Σε λεπτομέριες ναι, διαφωνείς, το δέχομαι, το διάβασα. Αλλά γενικά δεν πιστεύω ότι η άποψή σου διαφέρει και τόσο..
Χαίρομαι που κυνηγάς την ακριβολογία των πραγμάτων έτσι, σχολαστικά θα έλεγα. :) Οπότε ας κάνουμε μια προσπάθεια ν' αναλύσουμε περαιτέρω το κείμενο, γιατί έτσι ούτε και σ' εκείνες τις λεπτομέριες που διαφώνησες θα διαφωνήσεις πιστεύω.. Και κατ' αρχήν σ' ευχαριστώ για το όλο αυτό σχόλιο. :)

Ξεκινάει λοιπόν το κείμενο: "κάποιοι είπαν...", άρα οι όποιες αλλαγές έμοιαζαν "σαν τα ρούχα μιας..." Εγώ δεν είπα ποτέ ότι ήταν όντως έτσι, ή ότι οι αλλαγές ήταν συνειδητές απαραίτητα.. ;)

"...μια γυναίκα...τα ρούχα...μόνο επιφανειακά", ναι, συμφωνώ απόλυτα, απλώς εγώ, με αφορμή αυτά τα λόγια των κάποιων, έφτασα τελικά στη συνειδητοποίηση αλλαγών πάνω μου σε σχέση με την προσωπικότητα και όχι επιφανειακές.
Και η όλη απορία μου έχει να κάνει με το ότι οι αλλαγές αυτές δεν είχαν προσθετικό χαρακτήρα, δηλαδή η μία αλλαγή πάνω στην άλλη με αποτέλεσμα αυτό που ανέφερες (...για να μεταμορφωθούμε μες στο χρόνο σ' έναν καλύτερο εαυτό), αλλά περιστασιακό ανάλογα τη μέρα, την κατάσταση, τα άτομα.. Πχ., με τον Τάκη είμαι πολύ δεκτικός, συζητήσιμος και χαμηλών τόνων, με τον Μάκη πολύ διασκεδαστικός, μεσ' στην ενέργεια, η ψυχή της παρέας που λένε. Με τον Σάκη είμαι πολύ αυστηρός, απόλυτος και σοβαρός, με τον Λάκη πολύ χαλαρός, κάνω γελοιότητες, μιλάω και βρίζω πολύ, ρεμάλι-μάγκας σκέτος και με τον Άκη πολύ ήσυχος, σκεπτικός, σοφός και ώριμος, σκέτος μεγάλος δηλαδή. Και σκέψου τώρα ο ίδιος χαρακτήρας που έχεις με τον Μάκη να υιοθετείται κάθε φορά που είσαι μαζί του και το ίδιο φυσικά να συμβαίνει και με τους άλλους. Αυτό δεν είναι εξέληξη προς το καλύτερο, είναι κάτι τελειώς διαφορετικό. Θέλω να πω, μπορείς να διαφωνήσεις και σ' αυτό αν θες, αλλά όπως και να 'χει μιλάμε σε διαφορετικά επίπεδα, οι αλλαγές που ανέφερες είναι θαρρώ άλλου τύπου. :)

Είπες επίσης: "...τίποτα από αυτά δεν είναι ολόκληρο", "ο εαυτός μας είναι όλα αυτά..." *(και άλλα ακόμα κρυφά και πηγαία...), "ένα σωρό εγώ έχουμε όλοι μας αλλά όλα αυτά τα εγώ συνιστούν το Ένα μας".
Ε, αυτά είναι ο κορμός του θέματος και σ' αυτά θαρρώ πως συμφωνούμε ξεκάθαρα.. =ο Η έστω, ας το πάρουμε αλλιώς, εγώ χωρίς να είχα σκεφτεί και χωρίς να είχα γράψει τίποτα, διαβάζοντας το σχόλιό σου από το: "έτσι κι αλλιώς τί είναι ο εαυτός μας;" μέχρι το τέλος συμφωνώ και θα συμφωνούσα απόλυτα έτσι κι αλλιώς. :)

*Έβαλα αστερίσκο γιατί, τα κρυφά και τα πηγαία δεν τα είχα σκεφτεί-αναλύσει ιδιαίτερα τότε (->2010) που έκανα το κείμενο αυτό, αλλά όπως και να 'χει θα υπάρξει και part: 2, προσεχώς.. ;) Οπότε θα τα ξαναπούμε και τότε θέλω να πιστεύω.. :)

Ps(1): Η συμπάθεια δεν έχει να κάνει με το αν θα συμφωνούμε σε όλα ή όχι, ε?.. :P

Ps(2): Σου άφησα και ένα βραβειάκι σε μια παλαιώτερη ανάρτηση, απλώς να ξες. :)

Καλό σου απόγευμα!!

Kate'sCakeBox είπε...

Καλησπέρα φίλε μου..όταν το εγώ μας είναι σε καιρό ευάλωτου ψυχισμού τότε αρχίσει και ψάχνεται στα πολύ μέσα του..τότε αυτοαναλύεται και βλέπει ότι πρέπει να διώξει ορισμένα που κρατά μέσα του..ίσως κάποιες εμμονές..κι όταν τα καταφέρει βγαίνει ένας ακόμα εαυτός..αυτός που είναι πιό ελεύθερος..και με καθαρή σκέψη..και με μερικές βαθμίδες ωρίμανσης πιό πάνω..εξαιρετικό το κείμενο με προβληματισμούς..ένα όμορφο βραδάκι σου εύχομαι..

Jade είπε...

Kate'sCakeBox,
γεια σου Kate! :)
Το θέμα είναι ποια είναι η αλήθεια περί του "εγώ", του ποιος είσαι. Και αν φυσικά υπάρχει, γιατί μπορεί οι απαντήσεις να είναι πολλές, όπως πολλοί θέλουν να πιστεύουν. Ασφαλώς, μετά από κάθε τέτοια αναζήτηση η ωρίμανση που λες, έστω και σε μικρό βαθμό, είναι αναμενώμενη..
Πάντως δεν είναι, πιστεύω, ότι νιώθεις άβολα, ότι θες να διώξεις πράγματα/εμμονές από μέσα σου. Ίσα ίσα, νιώθεις τόσο βολικά που κάθεσαι και σ' αναλύεις και σε ψάχνεις.. :)

Καλό σου βράδυ επίσης!
:)

Kate'sCakeBox είπε...

Έχεις δίκιο επί του ψαξίματος...πάντα ψάχνομαικαι θα συνεχίσω μιά ζωή..χάρηκα που ήρθες απο την Ονειροχώρα τυχαία..απόψε βρέχει εκεί..όποτε μπορείς πέρνα να βραχείς..καλό βραδάκι..και ευχαριστώ μέσα απο την καρδιά μου φίλε μου..

Unidentified είπε...

"Είσαι όλοι τους μαζί"...
Δεν ξέρω αν υπάρχει απάντηση στο ποιος είμαι;...
Πιστεύω πάντως ότι το βασικό είναι, όποιος και όπως και να είμαι, να είμαι εγώ εντάξει με τις πλευρές μου, να τις αναγνωρίζω και να τις αποδέχομαι, είτε μου αρέσουν είτε όχι...
Να τις αγκαλιάζω,κι αν δεν μου κάνουν να τις παιδεύω για να αλλάξουν, όσο μπορούν κι αυτές...!
Καλό βράδυ Jade μου! ;)

Jade είπε...

Kate'sCakeBox,
ωραία! Θα περνάω. :)
Και εγώ σ' ευχαριστώ.

Καλή σου μέρα Kate! :)


Unidentified,
γειααα! :)
Ωραία, συμφωνώ απόλυτα, η αποδοχή είναι απ' τα σημαντικότερα αν όχι το σημαντικότερο. 'Νταξει, άντε να καταπιώ και αυτό για τις αλλαγές, μόνο και μόνο γιατί έβαλες το όσο μπορούν.. :Ρ Αλλά το θέμα είναι, πως θα τα κάνεις όλα αυτά αν δε γνωρίζεις σε τι απευθύνεσαι? Μόνη σου είπες, "να τις αναγνωρίζω και να τις αποδέχομαι". Γιατί τι είναι οι πλευρές αν όχι μέρη του εαυτού σου? Κάθε "αγκαλιά" που λες, είναι και ένα βήμα προς τη γνωριμία με το "εγώ" σου, όχι?

Πολλές καλησπέρες! :))
Φιλιά!

Jade είπε...

Purple Rompishness *,
ενθουσιασμός και ένταση, ναι, ωραίες λέξεις, πολύ ωραίες. ^^
Δε θα διαφωνήσω. :)

Ps: Δες, τους βρήκε μια φίλη τελευταία, ίσως σ' αρέσει.. :)
http://www.youtube.com/watch?v=IZI5xUDElgk

Καλή σου μέρα!
:)

Clementine είπε...

Είναι πολύ ωραίο :$! Σ'ευχαριστώ πολύ!
Καλή σου νύχτα :*