15 Μαΐου 2013

...και λίγο μουσική (part: 2)

Να λοιπόν μια δεύτερη εργασία μου πάνω στο ίδιο μάθημα (Μελοποίηση Κειμένου) που είχα αναφέρει και στην πρώτη, μόνο που αυτήν τη φορά πρόκειται για ένα άλλο απόσπασμα από ένα άλλο κειμενάκι μου.. Αρκετά παλιό και αυτό..
Δεν έχω να πω πολλά πάνω σε αυτό, το στυλ της εργασίας είναι πανομοιότυπο, με μόνη διαφορά ότι εδώ η μουσική είναι ελαφρός ατονική και λειτουργεί πιο παραστατικά πλέον ακολουθώντας το κείμενο ανάλογα με το πως κινείται αυτό και όχι ως συνοδευτικό background από πίσω. Τουλάχιστον αυτά προσπάθησα να κάνω θέλω να πω.. :) Ελπίζω να σας αρέσει. Κλικ στον τίτλο και καλή ακρόαση!

Αυτήν τη φορά καθόμουν δίπλα σ' ένα σκιάχτρο μελαγχολικά χαμογελαστό.. Όλα λευκά, χιόνιζε. Όχι χιόνι, ήταν κάστανα, αλλά ήταν ελαφριά σαν πούπουλα και κατάλευκα. Έπεφταν αργά αργά απ' το γκρίζο ουρανό και μόλις άγγιζαν το έδαφος φύτρωναν μαργαρίτες που μαραίνονταν και χάνονταν πάλι από 'κει που 'ρθαν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.. Και εγώ καθόμουν ακίνητος εκεί να κοιτάζω μαγεμένος το περίεργο αυτό θέαμα λες και ήταν η έναρξη τελετής της πιο μεγάλης γιορτής του κόσμου!. Και τότε ξαφνικά το σκιάχτρο άρχισε να περιστρέφεται, στην αρχή σιγά σιγά και μετά όλο και πιο γρήγορα.. Έμοιαζε να θέλει να φωνάξει, να μιλήσει, όχι απαραίτητα σε 'μένα, απλά ν' ανοίξει το στόμα του και να βγάλει φωνή ανθρώπινη.. Και όσο δεν τα κατάφερνε τόσο και πιο γρήγορα γύριζε.. Και ο εκκωφαντικός ήχος που δημιουργούσε με τον αέρα γύρω του θύμιζε φωνές από κοινό σε συναυλία που ζητούσε τα λεφτά του πίσω.. Και πρέπει να ήταν χιλιάδες.. Τους άκουγα όλο και πιο καθαρά, σαν να με πλησίαζαν με σκοπό να με φάνε ζωντανό.. Τα μάτια μου έκλεισαν αυτόματα.. Τρόμαξα. Με μια απότομη κίνηση πετάχτηκα πάνω και έκανα ένα βήμα προς τα πίσω παραπατώντας.. Ποιος ξέρει από που βρέθηκε εκεί, σκέφτηκα, όταν είχα ήδη αρχίσει να βυθίζομαι στην τρύπα στην οποία είχα πέσει.. Ένιωθα να πνίγομαι.. Αυτό ήταν, σε λίγο δεν έβλεπα τίποτα.. Το φως του ουρανού χάθηκε στο βάθος και η τρύπα έκλεισε καταπίνοντας με...

(Απόσπασμα από τη 2η version του "A Weak Soul...")
Ολόκληρο το κείμενο -> κλικ στις εικόνες..

Version No.2
Version No.1


12 σχόλια :

Ανώνυμος είπε...

:((
δεν μου άρεσε...!! :(

Ήταν...πως να το πω..!
δεν σου άφηνε μία γλυκιά αίσθηση όπως το προηγούμενο που με μία λέξη θα το χαρακτήριζα τέλειο!! η φωνή σου στην προηγούμενη εργασία που μας παρουσίασες ήταν τόσο μελωδική και τόσο αρμονικά συνδεδεμένη με το κείμενο και τη μουσική...!!
ενώ αντίθετα εδώ..., το κείμενο δεν μου δημιούργησε καλές και ευχάριστες εικόνες! ήταν λίγο τρομακτικό και άσχημο το τέλος του!

...
η γνώμη μου μπορεί να μην έχει και ιδιαίτερη σημασία, καθότι είμαι άσχετη ως προς το αντικείμενο,
απλώς είπα να εκφράσω ότι αισθάνθηκα..!

Να είσαι καλά!

ΝέΜεΣις

Jade είπε...

ΝέΜεΣις,
χαίρομαι που είπες να εκφράσεις αυτό που αισθάνθηκες και όχι απλώς καλά λόγια να περνάει η ώρα. :)
Και φυσικά και η γνώμη σου και η γνώμη του καθενός έχει σημασία, αλλιώς δε θα άφηνα ανοιχτά τα σχόλια, θα τα 'κλεινα και θα 'λεγα απλώς ακούστε. :)

Κοίτα να δεις τώρα τι γίνεται, γιατί και εμένα δε μου άρεσε τόσο αυτή η εργασία, αλλά είπα να τη βάλω μιας που την έκανα.
Ο βάσικότερος λόγος είναι ότι αν και δεύτερη εργασία, την ηχογράφηση αυτής την έκανα νωρίτερα από την προηγούμενη. Την πρώτη απλώς την είχα παριουσιάσει live στο μάθημα, οπότε δε χρειαζόταν τότε η ηχογράφηση. Την έκανα μόνο στο τέλος που μας ζητήθηκαν όλες οι εργασίες σε CD για την εξεταστική.. Και την έκανα σπίτι μου, άνετος και με τον απαραίτητο εξοπλισμό... Ενώ αυτήν εδώ, επειδή η μουσική είναι έτσι όπως είναι και δε θα μπορούσα σε καμία περίπτωση να την παίζω στο πιάνο και να απαγγέλλω ταυτόχρονα, δεν είμαι και πιανίστας, έπρεπε να την ηχογραφήσω τότε που την έκανα για να μπορέσω κάπως να την παρουσιάσω. Αλλά τότε δεν μπορούσα να κάνω ηχογράφηση σπίτι μου! Έπρεπε να πάω σ' ένα φίλο και να μου την κάνει αυτός.. Οπότε φαντάσου, υπήρχαν 100 παράμετροι πίεσης.. :P Δε μπορούσα να το κάνω όπως ακριβώς ήθελα γι' αυτό και αρκέστηκα μ' αυτό. :)
Ο δεύτερος λόγος ήταν ότι δεν είχαμε πολύ διαθέσημο χρόνο στην εργασία, έπρεπε όλο να είναι γύρω στα 2' και φυσικά εγώ δεν ήθελα να κόψω το κείμενο στη μέση για να μη χαλάσω τη συνοχή οπότε έπρεπε να το πω γρήγορα και η μουσική να είναι ανάλογα "βιαστική" και καταλαβαίνεις.. Όλο βγήκε πολύ πιεστικά και φυσικά αυτό περνάει και στον ακροατή, δε μπορείς να το κρύψεις.. ^^'
Το μόνο ίσως θετικό είναι ότι και το ίδιο το κείμενο είναι κάπως, αγχωτικό και τρομακτικό που λες και εσύ.. Όπως και να το κάνουμε σ' όλη τη διάρκεια παρουσιάζεται ένας, κάποιος, μια ψυχή αν θες, που λέει και ο τίτλος, η οποία παλεύει με το γύρω της. Παλεύει να καταλάβει τι γίνεται και να ξεφύγει.. (Αυτό φαίνεται και πιο καθαρά αν διαβάσεις όλο το κείμενο). Ε, δε θα μπορούσε λοιπόν ν' αφήνει καλές και ευχάριστες εικόνες αυτό.. :P
Όπως και να 'χει σου είπα, αν την ξανάκανα σήμερα την ηχογράφηση θα άλλαζα πολλά.. :)

Σ' ευχαριστώ πολύ πάντως που ήσουν ειλικρινής, το εκτιμώ!
Καλό σου βράδυ. :)

Αργυρώ είπε...

Γεια! Τα λόγια ήταν κάπως αγχωτικά και η μουσική πιστεύω συνόδευε το αίσθημα του κειμένου ωραία. Είναι δημιουργικό αυτό που κάνεις και μπορείς να μάθεις από αυτό. Καλό βράδυ!

Jade είπε...

Αργυρώ,
γεια σου Αργυρώ! Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, αν και νομίζω ότι έχει πολλές ατέλειες που θέλουν διόρθωση..
Να 'σαι καλά,
καλό βράδυ! :)

Σεισάχθεια είπε...

πω πω..
εμένα μ αρεσε. μου άρεσε που ηταν αρκετα ηρεμο για να μπορώ να το παρακολουθήσω και αρκετα περίπλοκο για να ακούω και να σκέφτομαι μόνο αυτό όση ώρα έπαιζε και όχι τον κάγκουρα που πιθανόν καγκούριζε κάτω απτο σπίτι μου ή το πλυντήριο που επλενε :P αυτό είναι σύνθεση στον υπολογιστή και μετα ηχογράφηση και ηχητική επένδυση ? η έχεις ηχογραφήσει και το πιάνο?

Jade είπε...

Σεισάχθεια,
γεια σουυ! :D
Χαίρομαι που σου άρεσε.
Κοίτα, πρώτα έπαιξα/έγραψα το πιανάκι μ' ένα synth και το 'φτιαξα με τ' απαραίτητα εφέ.. Μετά ακούγοντάς το ηχογράφησα τη φωνή, έβαλα και εκεί τα εφέ σε δυο-τρια σημεία που ήθελα και μετά με τη βοήθεια του υπολογιστή (μέσω προγράμματος δλδ) έστρωσα λίγο το παίξημο του πιάνου όπου χρειαζόταν για να ταιριάξουν ακριβώς όπως έπρεπε κάποια σημεία με τη φωνή.. Βέβαια η δουλειά είναι πολύ πρόχειρη αν το προσέξεις καλά καλά, αλλά δε βαριέσαι, μια εργασία ήταν (για κάποιον που έτσι κι αλλιώς δεν την εκτίμησε... >.>). Ίσως το κάνω καλύτερο κάποια στιγμή που θα έχω χρόνο. :)

Ν' ακούσεις και το πρώτο που έβαλα αν θέλεις. Ίσως το βαρεθείς, δε ξέρω, αλλά είναι πιο καλοδουλεμένο (αν και το πιάνο εκεί είναι όλο απ' τον υπολογιστή, γραμμένο με το ποντίκι.. :P). Είναι δυο-τρεις αναρτήσεις πίσω με τον ίδιο τίτλο. :)

...Τι κάνεις? Όλα καλά?

Σεισάχθεια είπε...

το βαλα και το πρώτο. κι αυτό μ αρεσε και λίγο περισσότερο απο το δεύτερο....δεν έχει σημασία αν είναι πρόσχειρο, δεν το συνέκρινα με κάτι άλλο..το άκουσα ως αυτό που είναι. και μ αρεσε.
όλα περίπου καλά. εσύ?

Jade είπε...

Σεισάχθεια,
μάλιστα. :)
Περίπου ε? Μμμ, και εγώ περίπου καλά. Αλλά δε ξέρω τι με χαλάει και είμαι στο περίπου.. Κανονικά δε θα 'πρεπε, όλα καλά πάνε γενικά.. =/
Και με τόσο καλό καιρό να είμαι στο περίπου!?.. Τουλάχιστον απ' ό,τι βλέπω δεν είμαι μόνος.. :)

Καλό βράδυ!

AlexStre είπε...

Πολύ καλό Jade!

:)

Jade είπε...

stolenblood,
όπα! Ε όχι, αποκλείεται. Εσύ εδώ!?? :P
Σε χάσαμε τελείως (πάλι)..
Τι κάνεις, όλα καλά? :)

Ευχαριστώ,
άκου και το πρώτο αν θες. :)

Καλό βράδυ φιλαράκο!

Ανώνυμος είπε...

Γεια σου!
πως είσαι;
πως τα πήγες με την εργασία;!

ΝέΜεΣις

Jade είπε...

ΝέΜεΣις,
γειααααα! :)
Καλά μια χαρά, ήρθα πίσω και είμαι όλη μέρα με την παρέα μου και χαβαλεδιάζουμε, καταλαβαίνεις.. :P
Τα πήγα πολύ καλά, άρεσε πάρα πολύ σε όσους την άκουσαν και επίσης την άκουσε και ένας φοιτητής που είναι ο καλύτερος μαέστρος που έχουμε στη σχολή αυτή τη στιγμή και του είπα πως του χρόνου, αν θέλει και αυτός, θα μπορούσαμε να το ανεβάσουμε σε καμιά απ' τις συναυλίες σύγχρονης μουσικής που γίνονται κάθε χρονιά. Φυσικά θα το φτιάξω λίγο παραπάνω και θα βρω και μουσικούς καλούς και αυτός θα είναι το κερασάκι στην τούρτα διευθύνοντάς το! ^^
Θα δούμε όμως ως τότε, πάντως είναι μια ιδέα.. :)